Generalforsamling d. 24. marts 2019

Generalforsamling 24. marts 2019

M106 Sprøjte Volvo FL

Den 24. marts afholdt foreningen sin årlige generalforsamling. I år havde vi fået lov til at låne lokaler på Brandmuseet på HBR's station Vesterbro.

Før den egentlige generalforsamling fik vi en grundig gennemgang af det nyoprettet brandmuseum. Brandmuseet lå indtil 2018 på Dæmningen Brandstation i Valby. På grund af nedlæggelse af stationen skulle museet nedlægges eller flyttes. Københavns nye bymuseum var først i spil, men efterfølgende fandt man egnede lokaler på station Vesterbro. Her har man i dag rådighed over to etager.

Rundvisning på brandmuseet.

Efter gennemgangen af museet, fik vi afholdt vores ordinære generalforsamling, kun afbrudt af en omgang pizza. 46% af foreningens medlemmer var mødt op.

Fiktiv brand i Bernstorffs Palæ. Bygget i 1888.

Flot model af tender.

Ambulance i børnerum

I følge den oprindelige plan skulle vi efter generalforsamlingen have besøgt station Vesterbro og derfra kørt i samlet flok til station Glostrup for at se HBR's nyeste Volvo sprøjte. Den plan blev dog ændret da der kom meldinger om at Volvo sprøjten skulle flyttes til et andet sted.

Efter en kort rådslagning blev det enstemmig vedtaget at resten af generalforsamlingen skulle afholdes i Glostrup.

På station Glostrup fik vi gennemgået HBR's nyeste sprøjte på Volvo FL samt set resten af vognparken.

Alt blev gennem fotograferet

Af køretøjer på stationen så vi:

• M11 Sprøjte Scania P94 2003
  • M106 Sprøjte Volvo FL 280 2019
  • S21 Drejestige Iveco Magirus 160C30FF 2012
  • V1 Tankvogn Volvo Fm
  • KE11 Miljøvogn CBRN MB Atego 2010
  • FE11 Fleksibel enhed MB Sprinter

Efter en god generalforsamling kørte alle hjem.  Station Vesterbro besøger vi en anden gang.

Brandmuseet bor på Enghavevej 170, 2450 Kbh SV og kan besøges tirsdag og lørdag kl. 10-14.