Category: Aktiviteter

Første generalforsamling i to år

For første gang i to år afholdt foreningen generalforsamling. Vi havde i den forbindelse lejlighed til at besøge to af Hovedstadens Beredskabs stationer – Store Magleby og Dragør. Det var en glædens dag, søndag d. 22. maj. Det var nemlig dagen hvor vi, for første gang i to år, kunne afholde generalforsamling. Foreningens generalforsamling – og alle øvrige aktiviteter for den sag skyld – har som bekendt været suspenderet på grund af coronasituationen.

Så er vi igang igen

Tidsdag d. 23. juni afholder vi modelbyggemøde på Frederiksberg. Arrangementet foregår naturligvis under hensyntagen til behørig afstand og antal deltagere.
Hvis du ikke er medlem, men gerne vil vide mere om modelbyggemødet, er du velkommen til at skrive til os (klik på e-mail linket øverst på siden).

Julemøde d. 2. december 2019 – København

Medlemmerne kigge køretøjsbilleder i forbindelse med foreningens juleafslutning i 2019

Julemødet 2019 blev afholdt i lokaler, som vi havde fået lov til at låne af Hovedstadens Beredskabs Frivilligenhed. Vi siger mange tak for lån.
Aftens underholdning bestod af et fotoshow af brandkøretøjer placeret rundt omkring i Danmark. Igen i år var der også mulighed for lidt køb/salg af diverse ting.

Kør-selv-tur d. 15. september 2019 – Østjylland

Volvo FL redningsvogn på brandstationen i Skanderborg. Foto: Claus Mortensen

Søndag den 15. September gik foreningens tur til Østjylland, nærmere betegnet til Aarhus.
Det er ikke så længe siden vi sidst var på besøg i Aarhus, men denne gang var det med fokus på en række nye køretøjer, som enten er blevet, eller snart vil blive leveret og indsat på flere forskellige stationer i Østjyllands Brandvæsen.

Kør-selv-tur d. 11. august 2019 – RK Brand & Teknik

Skit ved indkørslen til RK Brand & Terknik A/S i Ringe på Fyn.

Årets tredje kør-selv-tur gik til Fyn, hvor vi havde en aftale på et sted, som var anderledes end mange af de steder vi tidligere har besøgt. Denne gang var det ikke en brandstation eller et brandvæsen, men en brandbilsopbygger, nemlig RK Brand & Teknik A/S.
Det var anden gang i foreningens historie at vi skulle besøge RK Brand & Teknik A/S v/ Vagn og Martin Pedersen i Ringe.

Kør-selv-tur d. 16. juni 2019 – Roskilde og Jyllinge

Østsjællands Beredskab navnetræk og bomærke på rødstensmur i solskin

ØSB er et fælleskommunalt beredskab, som betjener 325.000 indbyggere i Roskilde, Greve, Stevns, Køge, Høje-Taastrup, Ishøj, Solrød og Vallensbæk kommuner. Pr. 1-1-2020 vil Roskilde kommune igen etablere et selvstændigt beredskab. Ligeså vil de resterende kommuner, i hver deres konstellation.

Kør-selv-tur d. 26. maj 2019 – Nordsjælland

Frederiksborg Brand & Redning navnetræk på døren af et køretøj

Frederiksborg Brand & Redning betjenes fra 16 stationer. Seks er drevet af Frederiksborg Brand & Redning, fire er frivillige stationer, fem drives af Falck og Beredskab Øst i Ballerup dækker den sydøstlige del af Egedal kommune for Frederiksborg Brand & Redning.
Beredskabet dækker 1058 kvadratkilometer, fordelt på seks kommuner (tal fra årsberetning 2017),  Af de mange stationer skulle vi besøge tre, nemlig Hillerød, Gilleleje og Helsinge.

Generalforsamling d. 24. marts 2019 – Brandmuseum

Gammeldags røgdykker, stårhjelm med kam og læddermaske fotograferet på brandmuseet på Vesterbro brandstation

Den 24. marts afholdt foreningen sin årlige generalforsamling. Vi havde fået lov at låne lokaler på Hovedstadens Beredskabs nye brandmuseum på Vesterbros brandstation.
Før den egentlige generalforsamling fik vi en grundig gennemgang af det nyoprettet brandmuseum. Brandmuseet lå indtil 2018 på Dæmningens Brandstation i Valby.

Kør-selv-tur- d. 7. oktober 2018 – HKB

Nærbillede af fronte på Helsingør Kommunes Beredskab M3

I alt 10 medlemmer var mødt frem for at deltage på turen rundt til Helsingør Kommunes Beredskab – HKB. Vejret viste sig, trods årstiden, fra sin bedste side med blå himmel og sol.
Dagen startede på station Helsingør, hvor især den nye Kronborgsprøjte tiltrak sig en del opmærksomhed – og med rette. Den er den eneste af sin slags i Danmark, endnu. Sprøjten var ved vores besøg endnu ikke i drift…

Kør-selv-tur d. 9-10. juni 2018 – Storgöteborg

Räddningstjänsten Storgöteborgs navnetræk på væggen af brandstationen

Den 9.-10. juni 2018 afholdt vi foreningens fjerde udenlandstur. (Hamburg i 2005, Oslo i 2010, Hamburg i 2013). Denne gang gik turen til Gøteborg, Sverige. Vi skulle besøge fire stationer hos Räddningstjänsten Storgöteborg.
Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) er et kommunalt samarbejde mellem seks kommuner: Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryds, Partille og Lerum.

Load more

Denne side anvender cookies for at forbedre din brugeroplevelse. Du kan læse mere om cookies og om vores privatlivspolitik her:  Læs mere