Vi afholder jævnligt sociale arrangementer som dette, hvor medlemmerne over en kop kaffe kan få sig en snak om f.eks. modelbygning, brandvæsen og foreningen. Alle vores arrangementer annonceres løbende på vores medlemsforum.
Som en del af arrangementet viste Nordsjællands Brandvæsen sin store planspilby Hørsdal frem.
Category: Aktiviteter
Modelbyggemøde
Turen går til Lolland-Falster del 2
Søndag d. 27. august tog vi igen på tur til Lolland-Falster Brandvæsen. Denne gang besøgte vi stationerne i Sakskøbing, Nykøbing Falster, herunder Frivilligenheden, Gedser, Stubbekøbing og Nørre Alslev.
Som vi omtalte i forbindelse med beskrivelsen af turens første del, er Lolland-Falster Brandvæsen i gang med en større køretøjsudskiftning, så vi havde igen lejlighed til at se både nye og gamle køretøjer.
Foredragsaften i Hørsholm
Torsdag d. 22. juni indbød Dansk Selskab for Brandkøretøjer alle sine medlemmer samt alle medlemmer af Falck-Museets Venner til at deltage i foreningens foredragsaften, der blev afholdt i Hørsholm.
Denne aften var der mulighed for at møde indsatsleder Chris Garfort fra Hovedstadens Beredskab, der fortalte om den historiske brand på Grøndals Parkvej i Vanløse, som fandt sted fredag d. 25. marts 2022.
Turen går til Lolland-Falster
Søndag d. 18. juni gik turen til Lolland-Falster, hvor vi besøgte en række brandstationen. I alt 14 medlemmer deltog på turen, der var årets tredje og den første af to ture til Lolland-Falster.
Vores besøg hos Lolland-Falster Brandvæsen bragte os forbi stationerne Nakskov, Stokkemarke, Frivilligenheden, Maribo, Rødby og Nysted. Vejret var med os og vi blev som altid taget ualmindeligt godt imod af vores værter.
Retur til Slagelse og Sorø
Foreningsåret 2023 er i den grad skudt igang med besøg hos Slagelse Brand og Redning, hvor vi havde et par hængepartier fra vores forrige besøg.
I strålende sol og med højt humør blev årets første fototur afviklet.
Endnu engang blev vi budt velkommen af Slagelse Brand og Redning, hvor vi ved vores seneste besøg i august 2022 måtte gå forgæves i forhold til hhv. en ny drejestige i Slagelse og en ny redningsvogn i Sorø…
Aktivitetskalender for 2023
Efter en veloverstået generalforsamling kan vi nu løfte sløret for årets aktiviteter. Vi har planlagt i alt syv aktiviteter hen over året. Det drejer sig om fire kør-selv-ture og tre øvrige aktiviteter.
Kør-selv-turene afvikles i maj, juni, august og oktober. Derudover afholdes et arrangement med foredrag, et modelbyggearrangement og årets juleafslutning. Datoerne for disse tre aktiviteter ligger endnu ikke fast.
I god ro på Vesterbro
I forbindelse med foreningens ordinære generalforsamling, der fandt sted søndag d. 26. marts, havde medlemmerne lejlighed til at besøge Vesterbro brandstation.
Generalforsamlingen bliv i lighed med tidligere år gennemført i god ro og orden. Formanden aflagde sin beretning, regnskabet blev gennemgået og de fremmødte medlemmer havde mulighed for give deres meninger tilkende.
Specialtjenesten ved Hovedstadens Beredskab
En lidt anderledes brandstation, om ikke andet når det kommer til kompetencer og opgaver, er Specialtjenesten ved Hovedstadens Beredskab.
Om formiddagen d. 23. oktober besøgte foreningen Specialtjenesten, der bor på hovedbrandstationen i København. Besøget startede med fremvisning af tjenestens køretøjer, hvorefter foreningens medlemmer over en kop kaffe fik en præsentation af tjenesten, dens historie og arbejdsopgaver.
Første tur efter sommerferien
Så kom dagen for vores første tur efter sommerferien. Turen gik til Slagelse Brand og Redning, nærmere bestemt til stationerne Sorø, Slagelse og Ruds Vedby. Trods en vejrudsigt der lovede skyer i løbet af dagen, oplevede de 15 fremmødte medlemmer en særdeles solrig og varm dag.
Vi startede i Sorø, hvor vi blev budt velkommen af to brandfolk. De sørgede for at alle køretøjerne blev kørt hen foran porten og vendt og drejet…
Fototur til Roskilde Brandvæsen
Søndag d 19. juni var foreningen atter samlet til en fototur. Denne gang gik turen til Roskilde Brandvæsen med besøg på både station Roskilde og station Jyllinge. 11 medlemmer havde trodset vejrudsigten, som så noget truende ud søndag morgen. Heldigvis holdt det tørt det meste af tiden.
Roskilde Brandvæsen har gennemgået en større køretøjsudskiftning, både på stationen i Roskilde og på stationen i Jyllinge.